1. sayfa (Toplam 1 sayfa)
Doğum Ve Ölüm
Gönderilme zamanı: 19 Eki 2009 09:33
gönderen HALİL DURSUN
İnsan vav şeklinde doğar, bir ara doğrulunca kendini elif sanır.İnsan iki büklüm yaşar, oysa en doğru olduğu gün ölmüştür.Kulluğun manası vavdadır, elif uluhiyetin ve ehadiyetin simgesidir.O yüzden Lafz-ı ilahi elifle başlar. Elif kainatın anahtarıdır, vav kainattır.
Re: Doğum Ve Ölüm
Gönderilme zamanı: 19 Eki 2009 10:37
gönderen YOKLUK KAPISI
.......
Doğum Ve Ölüm
Gönderilme zamanı: 19 Eki 2009 16:40
gönderen HALİL DURSUN
Rabbi vav gibi mütevazı olsun ister kulları.
Musa dal olmuştur ama Firavunun gözü Elifte kalmıştır.
İbrahim ateşte vavdır, Nemrut bizzat ateşe odun.
Re: Doğum Ve Ölüm
Gönderilme zamanı: 21 Eki 2009 09:45
gönderen YOKLUK KAPISI
.......
Re: Doğum Ve Ölüm
Gönderilme zamanı: 23 Eki 2009 09:36
gönderen dilaverkizak
çok güzel konu açmış kardeş amma vav ile olmadık münazi boş eda olur.... evet VAV harfi için çoktur teviller lakin olmadık kelamlar ile vav harfini övmek için başka harfleri teşbih sanatı ile benzetme yapmak hele hele kuranda vav kasemdir demek allah korusun hele allahın yemin etmesi tevbe haşa ... neyse biraz yazılarımızda yazdıktan sonra beşaretle ne anlatılmak istendiğine dikkat etsek iyi olur ilimle ilmel yakıyn bakmak lazım daha öncede değindik kardeşler batında zuhur eden anlamla zahirde şeriate aykırı ise hüküm verilir... sekir halinde söylenen söz başkadır ayıklığında tekrarı hasen yapılır söze göre zahiri hüküm yapılır tartışmaya sebebiyet vermemek için konuyu açmadık tetkik edilirse mucibi belli olur....
tasavvufta tarikte batından gelen feyzlerle evliyaullah çok dem vurmuş tevil teşbihat yapmış ve islam alimleride tevhid itikad sınırı çerçevesinde kabul eylemişlerdir mesela AHMET resulu zişan s.a.v efendimizin ismi pakisinde elif ayakta durmak ha eğilmek mim oturmak dal secde etmek yani namaza işaret eyleyip tevil ve teşbihte bulunmaları ,,,,, muhammed s.a.v insanı kamile zatı ve sıfatları ile insana mim baş ha eller mim karın dal ayaklar şeklinde tevil ve teşbihlerinde islam alimleride benzetmelere isabet olsada olmasada fetva ve içtihadda bulunmamışlardır... lakin bir şey yazarken kişinin anladığı kişinin söylediği değil umuma açık yerde sarf edilen kelime yazı karşıdakinin anlaması ile zahire şer eyler ve şeriat 4 mezhep imamların beyanı ictihat ve umumu cumhuriyyede sabit olanla kıyaslanır... vesselam
Konu ile alakası yok ... mesela günümüzde birileri çıkıyor kuranın şifrelerini çözdüm üç-beş ilmi cifirle kafasına göre anlam manalar çıkarılması.. müteşabbih olan ayetlere anlam mana vermeleri kuranda kasem zecir bulmak gibi gibi işte evliyaullahın çoğundan islam alimlerinin tamamından sadır olan şu kelime dağ daği dünyada lak laki işlerle uğraşmamalı... evet insanlar üzerine farzı kifaye farzı ayın vacip olan şeyler bil hassa itikadname fıkıh ilimlerini 4 mezhep imamlarının ehli sünnet velcemaat alimlerinin kitaplarından uzaklaşması ürünü nerden nereye gidiyor... rabbim bu ahir zamanda ehli sünnet velcemaat yoldan ayırmaya mehdi a.s. zuhurunda dini islam müşerref kılınınca ona biat edenlerden eyleye rabbimim ilk sorgusu MA RABBİKE MEN DİNİKE MEN KİTABİKE NEBİYYİKE MEN KIBLETİKE kelimelerine asan cevaplar vere... bakın püf nokta rabbin kim.... şimdi çok basit görülüyor ama kim rabbin kim.... işte bir söz tüm amelleri zayi eder kıldığın namazları zikirleri oruçları haccı nikahı batıl edip batıl olduğunun farkında olmaz üzerinde cebren iadesi hüküm bindiğinden imansız olduğunun farkında olmaz kişi bir söz bakın ahmet ziyaeddin gümüşhanevi k.s. ehli sünnet itikadı "camiul metin" neler sıralamış okunsa dil tevbeden istiğfardan durmaz gözler ağlamaktan kurur... kaldıki bir anlamsız edebi kelime allah muhafaza....... vesselam