SAHABE VE TARİKAT
Gönderilme zamanı: 02 Haz 2010 20:58
SAHABE VE TARİKAT BAŞLIKLI İKİNCİ YAZIMIZDA BU KONUYA AÇIKLIK KAZANDIRMAYA ÇALIŞALIM Kİ DAHA SONRAKİ SOHBETLERİMİZE IŞIK TUTSUN. SAHABE RASULULLAH (A.S) EFENDİMİZİN ETRAFINDA TOPLANAN EHLİ SUFFE İDİ, ASHABI SUFFE İDİ VE RASULULLAH EFENDİMİZİN İLMİ TERBİYESİ İLE SUFFEDE İLİM TAHSİL ETMEKTE. DİNİMİZİN EMİR VE YASAKLARINI İSLAMİ DAYANIŞMA VE İCTİHADI, RASULU ZİŞAN EFENDİMİZDEN TALİM VE TERBİYE ETMEKTE İDİLER. BU ELDE ETTİKLERİ İLİM İLE AMEL ETMEKTE, AYNI ZAMANDA EŞLERİ, ÇOCUKLARI VE YAKINLARINA ANLATMAKTA VE ÖĞRETMEKTE İDİLER. SAHABENİN TAMAMI BU İLMİ İKMAL EDEREK, BİRER FAKİH ÜSDAD, MÜRŞİD KONUMUNA GELMİŞLERDİR . RASULLULLAH EFENDİMİZ BİR HADİSİ ŞERİFİNDE "BENİM ASHABIM YILDIZLAR GİBİDİR HER KİM ONLARDAN BİRİNE TABİ OLURSA, DOGRU YOLU BULUR ( HİDAYETE ERER)" BUYURMUŞLARDIR. RASULULLAH EFENDİMİZ İRŞAD METODUNU, ALLAHU TEALANIN EMRİ İLE UYGULAMIŞTIR. ÖNCELİKLİ OLARAK ÇEVRESİNDE BULUNAN, ŞEHİRLİ VE BEDEVİLERE İÇTİMAİ HAYATI ÖGRETMİŞ, MEDENİYETİ GETİRMİŞTİR. HALLERİNİ İŞLEMEYE UYGUN, BİR HALE GETİRMİŞTİR. ONDAN SONRAKİ DÖNEMLERİNDE İÇTİHADLA İLGİLİ KONULARI, ÖĞRETMİŞ VE UYGULATMIŞTIR. SAHABE EFENDİLERİMİZ, BU MEDOTLA YETİŞTİKLERİ İÇİN HEPSİ BİRER FAKİH, ALİM, ZAHİD, ZAKİR VE MÜRŞİD KONUMUNDADIR. RASULULLAH EFENDİMİZİN AHİRETE İRTİHALİNDEN SONRA HALİFELİK, VEKİLLİK, İMAMLIK, MÜRŞİDLİK GÖREVİNİ, RASULULLAH EFENDİMİZE EN YAKIN OLAN, KAYIN PEDERİ OLAN VE İLK İMAN EDENLERDEN OLAN, HAZRETİ EBA BEKRİ SIDDIK EFENDİMİZ DEVRALARAK DEVAM ETTİRMİŞTİR. İRŞAD METODU RASULULLAH EFENDİMİZİN METODUDUR VE AYNI ÖLÇÜYLE GENİŞLEYEN İSLAM NUFUSUNA VE ÇOGRAFYASINA UYGULAMIŞTIR. O BÖLGELERE KENDİNİ GELİŞTİREN, ALLAHU TELANIN EMİR VE YASAKLARINI ÖĞRETMEK İÇİN İRŞAD EHLİ MÜRŞİDLER GÖNDERMİŞLERDİR. BU METOD HAZRETİ ÖMER, HAZRETİ OSMAN VE HAZRETİ ALİ EFENDİLERİMİZİN DÖNEMİNDEDE AYNI OLMUŞTUR VE İRŞADLA GÖREVLİ MÜRŞİDİ KAMİLLERİN SAYISI ARTMIŞ. İSLAM ZUHUR ETTİĞİ COĞRAFYAYA VE CİVAR COĞRAFYAYA HÜKMETMEYE BAŞLAMIŞTIR. ELBETTEKİ HZ. ALİ EFENDİMİZ DÖNEMİNDE FİTNE, FESAT ARTMAYA BAŞLAMIŞTIR. ALİ EFENDİMİZİN O MUAZZAM İLMİ VE CESARETİ VE TEVAZUSU ALLAH RASULUNUN NESLİNİ DEVAM ETTİRME YÜKÜMLÜLÜĞÜ AYNI ZAMANDA FİTNE VE FESAT SİYASETİNİ SEVMEMESİ. ALİ EFENDİMİZİ HİLAFETTEN ETMİŞTİR VE İSLAM CEMAATI İNANILMAZ BİR BUHRANA DALALETE DUCAR OLMUŞTUR. SAHABELERİN AZALMASI, AHİRETE İRTİHALLERİ, ŞER GÜÇLERİN ETKİNLİĞİ, O ANKİ İSLAM MÜCAHİDLERİNİ, MÜRŞİDLERİNİ ENGELLEMİŞ VE YOLLARINI KESMİŞTİR.TABİ TABİUN DÖNEMİNDE İSLAM TEKRAR ÖZÜNE DÖNMEYE VE CEMAATLEŞMEYE BAŞLAMIŞTIR VE DİNİ İCTİHADLAR ZAHİRİ VE BATINI İLİM EHLİ, EHLİ BEYTİN ÇABASI VE GAYRETİ İLE OLUŞMAYA, YAŞAM BULMAYA BAŞLAMIŞTIR. ALLAH RASULUNUN BİRİCİK TORUNU MUHAMMED BAKIR VE ONUN EVLADI CAFERİ SADIK (R.A) EFENDİLERİMİZ, FIKIH İLMİNDE EN BÜYÜK FAKİHLERDİ VE BU MUBAREKLER MEZHEB İMAMLARIMIZIN YETİŞMESİNDE BÜYÜK KATKI SAĞLAYARAK DİNDE İCTİHAD YAPMALARINI SAĞLAMIŞLARDIR. HEM ZAHİRİ İLİMLERDE ZORLANDIKLARI NOKTALARI AYDINLATMIŞLAR, HEMDE BATINI İLİMDE, İMAMLARIMIZIN MÜRŞİDİ OLMUŞLARDIR . BU DÖNEMDEN SONRA İLİM CİDDİ ANLAMDA HIZ KAZANMIŞTIR.