1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

İSLAMDA TASAVVUF VE TARİKAT

Gönderilme zamanı: 02 Haz 2010 16:12
gönderen İBRAHİM ÇİFTER
SEVGİLİ KARDEŞLERİM İSLAM MEZHEBLERİ TARİKATLARI CEMAATLARI İLE BİR BÜTÜNDÜR. ALLAHÜ TEALAYA İBADETİN VE VUSLUN ÖZDE AYNI, HEDEFTE AYNI FAKAT UYGULAMADAKİ AYRI MEDOTLARIDIR. MEZHEB İMAMLARIMIZIN HEPSİ VERDİKLERİ FETVALARDA VE İCTİHATLARINDA, KUR'ANI KERİMİ VE HADİSİ ŞERİFLERİ, SÜNNETİ SENİYYELERİ TEMEL KURAL ALMIŞLARDIR. AKLEN ASLA NE İCTİHAD YAPMIŞ, NEDE FETVA VERMİŞLERDİR. ANCAK AKLIN YARDIMI İLE AYETİ KERİMELERİ VE HADİSİ ŞERİFLERİ ŞERH EDEREK, İCTİHAD YAPMIŞLARDIR. BİLİNDİĞİ ÜZERE MEZHEB İMAMLARIMIZIN BU İLİMLERİ, İLMİ ZAHİR OLARAK İSİMLENDİRİLMEKTEDİR VE İSLAM ZAHİRE GÖRE HÜKMETMEKTEDİR. HER ÜMMETİ MUHAMMEDE ALLAHIN EMİRLERİNİ VE YASAKLARINI (HELAL VE HARAMLARINI ) BİLMEK FARZI AYN DIR . YANİ KİŞİNİN FERDİ OLARAK KENDİSİNİN YÜKÜMLÜ OLDUĞU FARZLARDIR. TASAVVUF VE TARİKAT BÜYÜKLERİ MUTASAVVUFLARDA ŞER'İ İLİMLERİ MUNTAZAM VE MUAZZAM BİR ŞEKİLDE ÖĞRENİP UYGULAMIŞ VE UYGULATMIŞLARDIR. GERÇEK MUTASAVVIFLAR ŞER'İ HÜKÜMLERİN ZERRE KADAR DIŞINA ÇIKMAMIŞLARDIR. PİRİMİZ ABUL ALEMİN AHMED-EL RUFAİ HZ.LERİNİN BU KONUDAKİ FETVASI GERÇEK MUTASAVVUFLARIN ŞERİATA NE KADAR BAĞLI OLDUKLARININ EN BÜYÜK DELİLİDİR. (BİR KİMSE BİNİT OLMAKSIZIN HAVADA UÇSA, DENİZLERDE BİNİT OLMAKSIZN YÜRÜSE, ŞERİATTAN ZERRE KADAR UZAKSA, ZINDIKTIR (DİNİNİ TERK EDENDİR). YANİ ŞERİATLA TARİKATI AYRI DEĞERLENDİRMEK, AYRI TUTMAK ZULDÜR. TARİKAT ŞERİAT İÇİNDİR . YANİ TARİKATI GERÇEK VE CİDDİ ANLAMDA YAŞAYAN, ŞERİATI MUHAMMEDİYENİN RUHUNA İNCELİKLERİNE ERMİŞ OLUR. SAHABE ASLA ABDESTSİZ, ZİKİRSİZ EMRİ BİL MAĞRUF NEHYİ ANİL MÜNKERSİZ GEZMEMİŞTİR. SAHABE EMRİ BİL MAĞRUFU NEFSİNE UYGULAYARAK, NEHYİ ANİL MÜNKERİ YAYMIŞ VE BU UĞURDA CİHAD ETMİŞTİR . EMRİ BİL MAĞRUFLA ŞERİATI YAŞAMIŞ NEHYİ ANİL MÜNKERLE TASAVVUFU YAŞAMIŞ VE YAŞATMIŞTIR. TARİKAT VE TASAVVUF GEREK LÜGAT GEREK İSTİLAH MANALARI OLARAKTA, CEMAAT VE BİRLİKTELİK MANALARINA GELMEKTEDİR. RASULULLAH EFENDİMİZ HADİSİ ŞERİFLERİNDE .(CEMAATTA RAHMET AYRILIKTA AZAB VARDIR ) BUYURMUYOR MU ? İŞTE BURADAKİ CEMAAT ,TARİKAT ANLAMINIDA İÇERMEKTEDİR. TARİKAT CEM OLUNAN BİRLEŞİLEN, BİRLEŞEREK CEMAATLEŞEREK GİDİLEN İLAHİ BİR YOL ANLAMINI TAŞIMAKTADIR.